Long-term loyalty

Są takie produkty, który kupuje się na lata. Samochód, motor, rower, markowy zegarek, telefon czy instrument muzyczny. Programy lojalnościowe dla takich marek mają na celu takie dobranie bodźców i motywacji, żeby klient dokonał ponownego zakupu produktu tej marki przyszłości.

Czym różni się lojalność długoterminowa od klasycznej?

Produkty objęte long-term loyalty to nie buty, kawa w ulubionej kawiarni czy tankowanie na stacji paliw. Tam kwota transakcji jest niewielka (np. między 15 zł a 500 zł) zaś częstotliwość zakupu to nawet kilka razy w tygodniu lub miesiącu. Jak więc na liczbach sprawdzić, których produktów dotyczy lojalność długoterminowa?
To zestawienie przykładowych produktów jasno pokazuje, że klasyczne bodźce transakcyjne nie znajdą swojego zastosowania. "Promocja 2 za 1" czy "zrób zakupy za 500 zł w tydzień i zyskaj kupon o wartości 50 zł" po prostu się nie sprawdzą.

Jak dobrać mechanizmy motywacyjne dla klientów z tego obszaru?

W obecnej sytuacji gospodarczej aż 60% działań firm w obszarze lojalnościowym zorientowanych jest na poza-transakcyjne mechanizmy motywacyjno-angażujące. Antavo's Global Customer Loyalty Report 2023
bodźce transakcyjne
bodźce pozatransakcyjne
Security Section Image
quote Image
Często podejmujemy decyzje zakupowe w oparciu o emocje a dopiero później szukamy racjonalnego potwierdzenia ich słuszności"
Tony Robbins
Security Section Image
Przykłady potrzeb emocjonalnych
  • Bycie ważnym i wyjątkowym
  • Przynależność do grupy
  • Chęć wyróżnienia się w grupie
  • Bycie lubianym
  • Identyfikacja z wartościami marki
Przykłady bodźców poza-transakcyjnych
  • Zaproszenie na wydarzenie dla klientów marki
  • Udział w konkursie
  • Dołączenie do forum klientów
  • Spotkanie na kawę z "sympatycznym" opiekunem klienta
  • Kontakt personalny z zapytaniem o satysfakcję z korzystania z produktu

Autorski Model "Lojalność na lata"

Od zawsze wierzyliśmy w poza-transakcyjne motywacje klientów bazujące na podstawowych elementach psychologii i ekonomii behawioralnej. Dlatego stworzyliśmy autorski system motywacji uwzględniających szeroki wachlarz bodźców poza-transakcyjnych doskonale uzupełniających się z klasycznymi bodźcami transakcyjnymi.
Poziom lojalności i emocjonalnego związania z marką
bodźce transakcyjne
bodźce pozatransakcyjne
Chart Section Image

Co mówią nasi klienci?

Dlaczego my?

Security Section Image
25 lat doświadczenia w programach lojalnościowych
Security Section Image
70 osobowy zespół specjalistów z wielu dziedzin, obszarów i poziomów kompetencji
Security Section Image
Własne: Contact Center. logistyka nagród, analityka biznesowa, dział IT
Security Section Image
Wsparcie m.in. w obszarze strategii, aspektów prawnych, mechanizm nagradzania, bezpieczeństwa danych
Security Section Image
Wysokie standardy bezpieczeństwa IT i zarządzania danymi osobowymi (ISO 27001, RODO)
Security Section Image
Kultura organizacji skoncentrowana na osiągnieciu celu
Why Us Section Image

Umów konsultację

Poznaj nasze autorski model "Lojalność na lata" i przekonaj się jak ... wśród Twoich klientów!
Consulting Section Image
Rozmowa z AI?
Spróbuj teraz
Chat Button BackgroundChat Button Circle