Long-term loyalty
Są takie produkty, który kupuje się na lata. Samochód, motor, rower, markowy zegarek, telefon czy instrument muzyczny. Programy lojalnościowe dla takich marek mają na celu takie dobranie bodźców i motywacji, żeby klient dokonał ponownego zakupu produktu tej marki przyszłości.Czym różni się lojalność długoterminowa od klasycznej?
Produkty objęte long-term loyalty to nie buty, kawa w ulubionej kawiarni czy tankowanie na stacji paliw. Tam kwota transakcji jest niewielka (np. między 15 zł a 500 zł) zaś częstotliwość zakupu to nawet kilka razy w tygodniu lub miesiącu. Jak więc na liczbach sprawdzić, których produktów dotyczy lojalność długoterminowa?To zestawienie przykładowych produktów jasno pokazuje, że klasyczne bodźce transakcyjne nie znajdą swojego zastosowania.
"Promocja 2 za 1" czy "zrób zakupy za 500 zł w tydzień i zyskaj kupon o wartości 50 zł" po prostu się nie sprawdzą.
Jak dobrać mechanizmy motywacyjne dla klientów z tego obszaru?
W obecnej sytuacji gospodarczej aż 60% działań firm w obszarze lojalnościowym zorientowanych jest na poza-transakcyjne mechanizmy motywacyjno-angażujące. Antavo's Global Customer Loyalty Report 2023bodźce transakcyjne
bodźce pozatransakcyjne


Często podejmujemy decyzje zakupowe w oparciu o emocje
a dopiero później szukamy racjonalnego potwierdzenia ich słuszności"
Tony Robbins

Przykłady potrzeb emocjonalnych
- Bycie ważnym i wyjątkowym
- Przynależność do grupy
- Chęć wyróżnienia się w grupie
- Bycie lubianym
- Identyfikacja z wartościami marki
Przykłady bodźców poza-transakcyjnych
- Zaproszenie na wydarzenie dla klientów marki
- Udział w konkursie
- Dołączenie do forum klientów
- Spotkanie na kawę z "sympatycznym" opiekunem klienta
- Kontakt personalny z zapytaniem o satysfakcję z korzystania z produktu
Autorski Model "Lojalność na lata"
Od zawsze wierzyliśmy w poza-transakcyjne motywacje klientów bazujące na podstawowych elementach psychologii i ekonomii behawioralnej. Dlatego stworzyliśmy autorski system motywacji uwzględniających szeroki wachlarz bodźców poza-transakcyjnych doskonale uzupełniających się z klasycznymi bodźcami transakcyjnymi.Poziom lojalności i emocjonalnego związania z marką
bodźce transakcyjne
bodźce pozatransakcyjne

Co mówią nasi klienci?
Dlaczego my?
25 lat doświadczenia w programach lojalnościowych
70 osobowy zespół specjalistów z wielu dziedzin, obszarów i poziomów kompetencji
Własne: Contact Center. logistyka nagród, analityka biznesowa, dział IT
Wsparcie m.in. w obszarze strategii, aspektów prawnych, mechanizm nagradzania, bezpieczeństwa danych
Wysokie standardy bezpieczeństwa IT
i zarządzania danymi osobowymi (ISO 27001, RODO)
Kultura organizacji skoncentrowana na osiągnieciu celu

Umów konsultację
Poznaj nasze autorski model "Lojalność na lata" i przekonaj się jak ... wśród Twoich klientów!